fredag 11 april 2014

Sagan om flickan och katten


Det var en gång en flicka som hade en katt när hon vaknade låg all frukost på golvet för katten hade dragit i duken.  Då blev flickan arg då sprang katten i väg till skogen då sprang flickan efter.  Då kom katten till ett bra gömställe och flickan hittade inte katten. hon letade och letade Till slut blev flickan tröt då gick hon hem. När hon öppnade dörren såg hon en varg hon blev räd och skrek men vargen var hennes pappa. Trollkaren var fotfarande ute efter henne men vargen försökte skydda henne. För han ville inte att flickan skulle dö. Då kom trollkaren tillbaka nu tar jag dig sa han då skrek vargen Nej ta mig i stället. Då sa trollkaren jaså då ska jag äta upp dig i stället. Då ändra han sig och Han sa nej ta ingen varför för att ingen vill bli tagen och varför jag vet väl inte kan du inte bli snäll i ställe jo vilken Bra ide nu är jag en snäll trollkarl bra kan du trolla tillbaka mig nu ja det kan jag så där ja nu är du en Pappa igen slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar